References

Barret-Lennard, G. T. (2003). Steps on a Mindful Journey: Person-centred expressions. PCCS-Books.

Barret-Lennard, G. T. (2005). Relationship at the Centre, Healing in a Troubled World. Whurr Publishers. Philadelphia, PA, USA.

Dewey, J. (1933/1998) How we think (Rev. ed.). Boston, MA: Houghton Mifflin Company.

Motschnig-Pitrik, R. & Holzinger, A. (2002). Student-Centred Teaching Meets New Media: Concept and Case Study. In IEEE Educational Technology & Society, 5 (4), 160 – 172.

Motschnig-Pitrik, R. & Nykl, L. (2003). Towards a Cognitive-Emotional Model of Rogers’ Person-Centered Approach. Journal of Humanistic Psychology, Volume 43 Issue 4.

Natiello, P. (2001). The Person-Centered Approach: A passionate presence. PCCS Books, Llangarron, Ross-on-Wye, UK.

Nykl, L. (2005). Beziehung im Mittelpunkt der Persönlichkeitsentwicklung. Münster-Hamburg-London-Wien: LIT Verlag.

Nykl, L., Motschig-Pitrik. R. (2002). Eine Theorie zur Vereinigung der Persönlichkeitstheorie von C. R. Rogers mit dem Gedankengut von L. S. Vygotskij. Psychologie in Österreich, 2, 252-261.

ReferencesBarrett-Lennard, G., T (1998). Carl Rogers’ Helping System, Journey and Substannce. SAGE Publications, London.

Rogers, C., R. (1951/1995). Client-Centered Therapy"; (First printed in 1951), Constable.

Rogers, C., R. (1959). A Theory of Therapy, Personality, and Interpersonal Relationships, as Developed in the Client-Centered Framework. in: Psychology: A Study of a Science. Vol. 3, S. Koch, ed., New York, Toronto, London: Mc. Graw-Hill, Inc.

Rogers, C., R. (1961). On Becoming A Person - A Psychotherapists View of Psychotherapy. Constable, 1961. deutsche Version: Rogers C.R. (1985).

Entwicklung der Persönlichkeit". Klett-Cotta, Stuttgart, 15. Auflage.

Rogers, C., R. (1970). Carl Rogers on Encounter Groups. New York, Harper and Row.

Rogers, C., R. (1978). On Personal Power. Constable. Deutsche Version: Rogers, C.,R.(1990). Die Kraft des Guten. Fischer Taschenbuch Verlag, Frankfurt am Main.

Rogers, C., R. (1980). A Way of Being. Boston: Houghton Mifflin Co.

Rogers, C., R. (1983). Freedom to Learn for the 80's; Charles E. Merrill Publishing Company, A Bell&Howell Company.

Rogers, C., R. (1984). Encountergruppen – Das Erlebnis der menschlichen Begegnung. Fischer, Geist und Psyche. Frankfurt am Main.

Rogers, C., R. (1985). Die Nicht-Direktive Beratung (Non-Directed Counseling)"; Fischer Taschenbuch Verlag, Frankfurt am Main, 6th Ed.

Rogers, C., R. (1985a). Entwicklung der Persönlichkeit". Klett-Cotta, Stuttgart, 15. Auflage.

Rogers, C., R. (1985b). Therapeut und Klient. Fischer Taschenbuch Verlag, Frankfurt am Main.

Rogers, C., R. (1986). Die klientenzentrierte Gesprächspsychotherapie. Fischer Taschenbuch ,Verlag, Frankfurt am Main.

Rogers, C., R. (1990). Die Kraft des Guten. Fischer Taschenbuch Verlag, Frankfurt am Main.

Rogers, C., R. (1991). Eine Theorie der Psychotherapie, der Persönlichkeit und der zwischenmenschlichen Beziehungen". GwG Verlag, Köln, 3. Auflage.

Rogers, C., R. (1992). Partnerschule. Frankfurt am Main: Fischer Taschenbuch Verlag.

Rogers, C., R. (1993). Der neue Mensch. Stuttgart: Klett-Cotta, 5. Auflage.

Rogers, C., R., Farson, R., E. (1987). Active Listening. Communicating in Business Today. Newman, R., G., Danzinger. M., A., Cohen, M. (eds). D.C. Heath & Company.

Rosenberg, M., B. (2005). Gewaltfreie Kommunikation. Eine Sprache des Lebens. Jungfermann Verlag, Paderborn.

Ryback, D. (1998). Putting Emotional Intelligence to Work, Boston: Butterworth-Heinemann.

Schmid, P. (1994). Personzentrierte Gruppenpsychotherapie, 1. Solidarität und Autonomie. Edition Humanistische Psychologie – EHP. Köln, DE.

Schmid, P. (2002). Was ist Personzentriert? Zur Frage von Identität, Integrität, Integration und Abgrenzung, in: Isele u.a.: Identität, Begegnung, Kooperation. Person-/Klientenzentrierte Psychotherapie und Beratung an der Jahrhundertwende. GwG Verlag, Köln, S 219 – 256.

Schmid, P.F. (1989). Personale Begegnung. Echter Verlag, Würzburg.

Sheldon, K., M. (2004). Optimal Human Being: An Integrated Multi-level Perspective. Lawrence Erlbaum Associates, Publishers. London.

Sheldon, K., M., Arndt, J., Houser-Marko, L. (2003). In Search of the Organismic Valuing Process: The Human Tendency to Move Towards Beneficial Goal Choices. Journal of Personality, 71(5). October 2003. Blackwell Publishing. 835 – 869.

Steenbuck, G. (2005). Zur Aktualität Personzentrierter Begleitung und Beratung. Gesprächspsychotherapie und Personzentrierte Beratung. GwG. 2/05.

Tausch, R. (2006). Promoting health: Challenges for person-centered communication-bahavior in psychotherapy, counseling and human relationships in daily life. Vortrag auf der PCE’07: World Conference on Person-Centered and Experiential Psychotherapy and Counseling. Potsdam, Juni 2006. Die englische Fassung erscheint in der Zeitschrift Personcentered and Experiential Psychotherapies, PCCS.